sembunyi

saat ini
di manakah harus bersembunyi
tiada apa lagi perkataan yang dapat ku ukir di hati
tiada kata yang sempat ku ungkap dalam keadaan begini
namun aku tidak mahu melakukannya dengan terburu
kerana pasti tidak akan berganjak dari singgahsana itu
walaupun terbang dan bersembunyi di awan biru

saat ini
maaf kerana sembunyi emosi
sudah begitu tidak dapat aku kawal lagi
melihat kau meniti pelangi
aku jadi manusia yang paling bahagia saat ini
dengan bersembunyi
kau telah banyak mengajar aku makna 'sejati'
kerana kau tidak layak untuk di kasari
apalagi untuk berselindung di balik mimpi

saat ini
kau selayaknya di belai,
kau seharusnya mendapat balasan yang wajar meski berderai
dan aku mahu menjadi perantara itu
aku tidak mahu ada hijab di antara kau dan aku

pasrahlah saat ini
kerana aku bakal 'datang' untuk menjemput lagi

saat itu akan tiba
kau tak mampu terkata apa
meski kau bersembunyi di hujung mata

**********
swakarya: Azuan Zameer